Форми роботи з учнями на уроці
З досвіду роботи
Діяльність учителя надзвичайно багатогранна. Кожного дня і кожен урок йому необхідно розв’язати цілий
комплекс завдань щодо навчання, виховання і розвитку учнів. Складність його
праці обумовлена не лише багатогранністю кола його завдань, а й зміною,
неповторюваністю будь-якої педагогічної ситуації, яка не дає можливості раз і
назавжди знайти краще її вирішення.
Для забезпечення ефективнішого розв’язання завдань
навчання, намагаюся дотримуватися цілеспрямованого вибору найкращого варіанту
побудови навчально-виховного процесу. Удосконалення методики проведення уроку
розглядаю як один із найважливіших напрямків підвищення якості навчання і
виховання підростаючого покоління. В свою чергу удосконалення методики
проведення уроку визначає знання вчителем педагогічної науки і його
майстерність оцінювати умови своєї роботи.
При плануванні уроку виділяю ті види знань, які
відповідають структурі математичної теорії, продумую, яким шляхом варто
знайомити учнів з методами пізнання математики. Конструюючи урок, враховую не
лише особливості змісту, а й закономірності його засвоєння і процесу навчання,
забезпечуючи при цьому активну самостійну діяльність учнів.
У своїй роботі не обмежуюсь якимось одним-двома методами,
а використовую весь арсенал доступних методичних прийомів, практикую
колективну, індивідуальну, групову форми навчальної діяльності учнів.
Необхідною умовою ґрунтовного засвоєння учнями основних
положень математики є пробудження в учнів інтересу до її вивчення, до
самостійної роботи. Інтерес учнів до вивчення математики розвивається під час
організації їх відповідної самопідготовки на уроці і вдома, застосування різних
форм (залежно від індивідуальних особливостей) творчої діяльності і поступове
їх ускладнення, «обнародування» будь-яких досягнутих успіхів.
Основну увагу звертаю на науковість викладання.
Науковість викладу – основа основ. Її не замінити ніякими методичними
прийомами. Зараз у школах поширені в основному три методи навчання учнів
розв’язувати задачі. Перший полягає в тому, що учнів знайомлять з алгоритмом
розв’язування задач нового типу, показують, як він застосовується, а тоді
пропонують розв’язати декілька задач самостійно з його використанням. Другий
традиційний метод полягає в наступному: вчитель пояснює зразок розв’язування
задач нового типу (не виділяючи алгоритму розв’язку), а потім пропонує учням
самостійно розв’язати подібні задачі. Третій метод, фактично, закладений в усіх
підручниках: даються приклади розв’язування задач без плану й алгоритму розв’язування.
Немає коментарів:
Дописати коментар